reklama

Dym

Väčšine ľudí dym smrdí. Niet sa čo čudovať, veď ide o jeden z produktov horenia a dnes páli človek takmer všetko... Dym však môže prinášať i pôžitok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Nemám teraz na mysli iba fajčiarov, či grilovania chtivých gurmánov, ktorým tečú slinky po zavoňaní svojho obľúbeného produktu... mám na mysli vizuálnych pozorovateľov, ktorým dym za určitých okolností prináša potechu pre oko.

Aby sa mi podarilo vyprodukovať potrebné množstvo dymu, potreboval som vonné tyčinky. Z duše ich smrad nenávidím, ale dnes som sa prekonával.



K nafoteniu dymu treba disponovať istou fototechnikou a hlavne trpezlivosťou. Mne sa tento sen splnil po rokoch, kedy som prvýkrát obdivoval dokonalé zadymené obrázky.



Pri správnom nasvietení si neskôr v počítači môžete s dymom robiť doslova čokoľvek. Pravda, počiatočný záznam musí spĺňať akú takú kvalitu.



Dnešných pár záberov som nespájal do zložitých obrazov... existujú machri, ktorí dokážu z dymu v postprocessingu vytvoriť postavičky, symboly, výjavy podľa svojej chuti... raz si to vyskúšam i ja...



Kombinovaním jednotlivých záberov, či dokonalou snímkou sa pohodlne dajú robiť pozadia na plochy PC, či abstraktné obrazy do priestoru podľa želania ich majiteľa



Ak si predstavíme, že toto je svojím zložením podobný dym aký vdychujeme pri fajčení, už sa ani nečudujem, že sa proti tomu toľko bojuje.



Zašumená fotografia. Na stene by vyzerala oveľa krajšie.

Pekný zbytok dňa prajem...



pavel ondera

pavel ondera

Bloger 
  • Počet článkov:  256
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Egoista, ale už s tým bojujem, optimista, ale s realistickým pohľadom, snílek s nohami na zemi. Zoznam autorových rubrík:  Sranda musí byťTaxikárske storyRealita životaKresťanstvo včera a dnesCez objektívDutá vŕbaPoviedkyReceptyNázoryBratislavské kostoly

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu